زمینه سازان ظهور

درباره ما

پایگاه مقاومت بسیج طلاب شهید اکبرزاده با دستور آتش به اختیار فرمانده کل قوا در راستای ترویج فرهنگ جنگ نرم پا به عرصه جنگ سایبری،فرهنگی گذاشته و تمامی تلاش خود را در تحقق این مهم در سایت مـعـبـرسایـبرے پلاڪ انجام خواهد داد.

بايگاني

نويسندگان

پوستر

ویدیو برگزیده

امکانات معبر


  • برای ورود به شبکه های اجتماعی معبر کلیک کنید

  • تماس با بي پلاک

زمینه سازان ظهور

انقلاب حضرت مهدی(عج) همچون دیگر انقلاب ها بدون مقدمه و زمینه سازی بوجود نمی آید بلکه در آستانه ظهور حرکت هایی شکل می‌گیرد و زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم می‌آورد.
این سلسله قیام ها و انقلاب ها که از سوی حق پویان صورت می‌گیرد [براساس آنچه در بعضی از روایات آمده
] زمینه را برای حرکت جهانی حضرت مهدی(عج) آماده می‌کند.
پیشگویی تحقق این نشانه ها به تعبیرهای گوناگونی در روایات آمده که به بعضی از آنها اشاره می‌شود.

پیامبر اکرم(ص):می فرمایند:
گروهی از مشرق قد می افرازند و زمینه را برای حکومت حضرت مهدی (عج) فراهم می‌سازند.

در روایت دیگری می فرمایند :
افرادی با بیرق های سیاه از ناحیه مشرق می آیند که دل‌های آنها مانند قطعه های فولاد محکم است پس هر کس قیام آنها را شنید برای بیعت بسوی آنها بشتابد هر چند لازم باشد با سینه روی برف برود.

امام باقر(ع)می فرمایند:
گویی قومی را می بینم که از مشرق در طلب حق قیام کرده اند ولی به آنان(حق را) نمی دهند و باز مطالبه میکنند(حق را) اما به آنان نمی دهند.
پس چون چنین می‌بینند؛ شمشیرهای خود را بر دوش می گیرند در آن هنگام آنچه را می‌خواهند به آنان می‌دهند ولی نمی‌پذیرند تا اینکه پیروز می‌شوند و آن را (حق را) جز به صاحب الامر تسلیم
نمی کنند. کشتگان آنان شهیدند. اگر من آنان را درک کنم جانم را برای صاحب الامر می گذارم.




دراین روایات به روشنی ازبرپایی قیام ها و انقلاب هایی در آستانه ظهور حضرت مهدی(عج) خبر داده شده است. افزون بر اینها روایات فراوان دیگری نیز بر این نکته اتفاق دارند که پیش از ظهور
حضرت مهدی (عج) حکومتی به رهبری یکی از صالحان که گمان میرود از فرزندان پیامبر هم باشند در ناحیه مشرق زمین تشکیل می‌گردد و زمینه ظهور را مهیا می‌سازد.
این حکومت تا ظهور مهدی(عج) و تسلیم آن به حضرت مهدی(عج) ادامه می یابد.
برهمین اساس برخی تشکیل دولت شیعی مذهب صفویه که پس از قرن ها استیلای حاکمان مستبد و متعصب عامی مذهب روی کار آمده همان دولتی دانسته اند که در روایات از جمله زمینه سازان حکومت مهدی(عج) به شمار آمده است.



در زمان نیز با استناد به ویژگیهای که در روایات آمده انقلاب اسلامی ایران را که سال ۵۷ ه.ش به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید همان دولتی دانسته اند که زمینه را برای ظهور قیام مهدی آماده می‌کند و ان شاالله تا ظهور آن حضرت ادامه می یابد. بر اساس این دیدگاه بسیاری از نشانه ها که در روایات آمده بر انقلاب اسلامی ایران تطبیق میکند به ویژه در برخی روایات به رهبری قیام که سیدی از اولاد پیغمبر است و از قم قیام میکند و یاران او بدون ترس و واهمه در برابر طاغوت پایدارترند اشاره شده است که همگی آنها به انقلاب اسلامی صدق می‌کند در هر صورت گرچه قرائن فراوانی این احتمال را قوت می‌بخشد ولی دلیل قطعی در دست نیست که ثابت کند منظور از حکومت زمینه ساز که ائمه علیه السلام از آن خبر داده اند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) است.
البته این نخستین باری نیست که علمای شیعه چنین احتمالی را مطرح ساخته اند پیش از این نیز هرگاه حرکت‌ها و انقلابی از ناحیه مشرق بویژه منطقه خراسان صورت می گرفت این احتمال قوت می گرفت؛ البته هیچ یک از آن حرکت‌ها به اندازه انقلاب اسلامی فرضیه ساز انقلاب مهدی(عج) نبوده اند بلکه اصلا مقایسه آنها با انقلابهای اسلامی باطل است از این رو احتمال اینکه مراد از دولت زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران باشد و تا ظهور حضرت مهدی(عج) تداوم یابد بسیار است.
در هر حال با توجه به روایات بسیاری که در این بخش رسیده در دوره غیبت و در آستانه ظهور مهدی(عج) دولت هایی به حمایت از حق روی کار می آیند و انقلاب هایی به حمایت از آن تشکیل میگیرند و زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم می‌سازند و این از نشانه های ظهور است.

[آنچه ذکر شد زمینه سازی و زمینه سازان به طور خاص بود ولی از روایات استفاده می‌شود علاوه بر موارد فوق تمامی منتظران به نوعی زمینه ساز ظهور محسوب می‌شوند]

منابع:
کنزالعمال؛ ج۱۴؛ ص ۲۶۳
کشف الغمه؛ ج۲؛ ص ۴۷۳
الغیبه؛ ص ۲۷۳؛ ح۵۰
مجموعه مقالات و گفتارها در پیرامون حضرت مهدی؛ ص ۲۰۷
جمعی از نویسندگان چشم به راه؛ ص ۳۰۳_
۳۰۶


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب ها ظهور